Poznajcie firmę WooBrick – uczestnika Web Summit w Lizbonie.

Czym zajmuje się firma WooBrick?
Pomysł na WooBrick zrodził się z miłości do dzieci i drewna. Współzałożyciel firmy, ojciec 5 dzieci, pochodzi z rodziny z tradycjami stolarskimi. Od zawsze pragnął połączyć swoją pasję i zamiłowanie z czymś praktycznym. Wspólnie z przyjaciółmi opracował pierwsze na świecie, interaktywne klocki drewniane, jednocześnie kompatybilne ze standardem LEGO o nazwie QUBTRIX. Klocki oprócz zabawy wpływają korzystnie na rozwój dziecka. Rozwijają i poprawiają zdolności manualne, nie są przeładowane funkcjami i migającymi światełkami. Ich doskonałość polega na prostocie wykonania i zastosowania.
Opis działalności
Produktem nad którym pracujemy są pierwsze na świecie, interaktywne klocki drewniane, jednocześnie kompatybilne ze standardem LEGO i przeznaczone do edukacji poprzez zabawę, o nazwie QUBTRIX. Na dzień dzisiejszy wytworzonych zostało 14 rodzajów kształtów klocków. Aktualnie trwają prace nad skonfigurowaniem zestawów. W kolejnym etapie dobrana zostanie wielkość i ostateczna postać opakowań, wykonana będzie też certyfikacja CE kompletnych zestawów.
Użytkownicy produktu
Głównym użytkownikiem (odbiorcą) klocków QUBTRIX będą dzieci w wieku powyżej 3 lat (grupa wiekowa 3-16 lat to w Polsce ponad 5 mln ludzi). Pierwszą z grup klientów są głównie dorośli chcący zakupić zabawki dla dzieci. Ich potrzeba to zapewnienie dziecku bezpiecznej, ekologicznej i przede wszystkim angażującej zabawki. Silnie z docelowymi odbiorcami i ich potrzebami powiązane są potrzeby sieci sprzedających zabawki, które stale szukają nowego, wyróżniającego się asortymentu w celu uzupełnienia portfolio oferowanych przez siebie zabawek.
Przesłanki dynamicznego rozwoju firmy na rynku rodzimym i zagranicznym
Aktualnie realizujemy dwa projekty, dofinansowane ze środków NCBR oraz MCP, w ramach których opracowujemy dwie generacje klocków drewnianych. Jedna (analogowa) QUBTRIX przeznaczona jest do zabawy kreatywnej dla dzieci w wieku 3-16 lat, natomiast wersja ELECTRIX (analogowo-cyfrowa) jest przeznaczona zarówno dla dzieci jak i dla młodzieży/dorosłych, którzy chcieliby wprowadzić nową formę rozrywek grupowych, zastępując np. planszówki rozgrywkami z wykorzystaniem klocków oferowanych przez WooBrick. Produkty fizyczne oraz cyfrowe oferowane przez WooBrick wykazują duży potencjał do skalowania.
Docelowe rynki zagraniczne, na które firma planuje internacjonalizację
Firma planuje szeroko zakrojone działania w kierunku internacjonalizacji działalności, czego dowodem jest procedowanie zgłoszeń ochrony IP w EUIPO (znaki towarowe i wzory przemysłowe) oraz w zgłoszenie patentowe procedowane w trybie PCT. Jednym z rynków, na których firma chce działać jest rynek USA i Kanady. Realizowane są działania przygotowawcze mające na celu uruchomienie kampanii crowdfundingowej dedykowanej właśnie temu regionowi.