Relacja z warsztatów „Reaching Product/Market Fit through Problem Analysis”
Podczas targów innowacyjności MWC i 4YFN w Barcelonie w dniu 28.06.2021 r. odbyły się warsztaty „Reaching Product/Market Fit through Problem Analysis”, które były prowadzone przez Isabel Negro – Startup Success Lead z F10.
Isabel rozwija swoją karierę wśród hiszpańskiego ekosystemu startupowego już od 7 lat. Wcześniej pracowała m.in. dla Telefonici, aby doświadczyć na własnej skórze, jak innowacyjne technologie wpływają na klasyczne modele biznesowe. Potem Isabel przeniosła się do Demium, aby pomagać w pre-inkubacji i pre-akceleracji młodych biznesów. Pomogła ponad 80 firmom w rozwoju swoich biznesów i aplikowaniu odpowiedniego mindsetu.
Obecnie, po doświadczeniu pracy dla korporacji oraz inkubatorze startupowym, dołączyła do F10, aby pomagać skalować najbardziej obiecujące startupy na arenie międzynarodowej.
Podczas warsztatów Isabel opowiadała między innymi o tym, że większość startupów upada dlatego, że nie osiąga tzw. product-market fit. Founderzy często wpadają na pomysły biznesowe, które są oderwane od rzeczywistości i nie weryfikują ich z potencjalnymi klientami. Rozwijają swój produkt nie patrząc jednocześnie na feedback ze strony klientów.
Isabel przytoczyła także definicje „Green Finance”, a więc „Zielonych Finansów” – koncepcji, która staje się coraz bardziej popularna wśród startupów. Nawiązuje do odpowiedzialnego inwestowania i czynników ESG.