Relacja z prezentacji „Harnessing the power of technology in our COVID-19 response”

Pandemia doprowadziła do tak wielu strat – życia, pracy, czasu w szkole. Jako społeczność globalna robimy realne postępy w reagowaniu na COVID-19, ale ten kryzys humanitarny jeszcze się nie skończył i wszyscy będziemy współpracować, aby zapewnić, że ożywienie jest kompleksowe i sprawiedliwe dla wszystkich. Jen Carter, globalna szefowa technologii w Google.org, filantropijnym ramieniu Google, gdzie kieruje inicjatywą pro bono, opowiedziała podczas swojego wystąpienia, jak firmy, organizacje rządowe i non-profit mogą ze sobą współpracować, by wykorzystać moc technologii, aby pomóc rozwiązać niektóre z największych wyzwań ludzkości.
Na samym początku Carter postawiła tezę, że dostęp do danych to dziś największe źródło wsparcia w tworzeniu rozwiązań.
Dane zebrane w procesie zwalczania kryzysu pandemicznego pozwoliły stwarzać adekwatną i szybką odpowiedź na wyzwania związane z Covid 19. Pracownicy sektora zdrowia są dziś lepiej poinformowani i przygotowani na możliwe kolejne kryzysy.
Wszystkie zainteresowane strony muszą jednak razem współpracować, by mieć realny wpływ na zachodzące zmiany i tworzyć rozwiązania.
Carter przypomniała o sile technologii i potencjale ludzkim oraz przedstawiła w skrócie najlepsze strategie działań na podstawie doświadczeń własnych.
1 procent zysków Google jest oferowana na wsparcie organizacji pozarządowych, oferowanie dedykowanych rozwiązań technologicznych, oraz pracy wolontaryjnej i ekspertyzy swoich specjalistów, którzy mają wspomóc organizacje pożytku publicznego.
Dziedziny, którymi zajmuje się Google i o których opowiedziała Carter – zdrowie i wsparcie humanitarne, wsparcie ekonomiczne i nauka zdalna. I tak, AI pozwala dobrać odpowiednie antybiotyki, by wykluczyc skutki odporności na nie. Rolnicy korzystają z osiągnięć współpracy, gdzie AI pozwala dobrać odpowiednie pestycydy dla konkretnych plag, z którymi borykają się ich uprawy. Ibw końcu, bariery językowe oraz nieporozumienia związane z różnicami kulturowymi między nauczycielami a rodzicami z rodzin imigrantów podczas nauczania zdalnego dzieci rozwiązuje specjalna aplikacja.
Ważne zdaniem Carter jest, by usprawnić porozumienie i współpracę miedzy specjalistami z zakresu rozwiązań technologicznych a grupą docelową której mają pomoc skutecznie wdrożone rozwiazania. A rozwiązania te mogą być z kolei przełożone z powodzeniem na cały sektor. Również pracownicy organizacji pozostawieni z narzędziami dla nich stworzonymi muszą mieć finalnie know how jak z niego doceliwo samodzielnie korzystać.
Niezwykle ważne jest, co dowodzi doświadczenie Carter, by pracownicy mogli realizować swoje działania w atmosferze psychologicznego bezpieczeństwa, bo dzięki temu podejmują wyzwania i czują zaufanie, co szczególnie ważne jest ze względu na ramy czasowe w jakich muszą działać oraz znaczenie projektow nad ktorymi pracują. A to opłaca się wszystkim.