Relacja z otwarcia TNW Conference

Rozpoczęła się 15. edycja konferencji The Next Web podejmującej temat przyszłości technologii. TNW, której partnerem jest Economic Accelerator, odbywa się 30 września i 1 października 2021 roku w Amsterdamie. TNW jest platformą, gdzie spotkają się czołowi inwestorzy, decydenci i start-upy.
Konferencję otworzył Boris Valdhuijzen van Zanten, jej współzałożyciel i członek zarządu TNW oraz Pep Rosenfeld, współzałożyciel Boom Chicago.
Jedną z sesji otwarcia było wystąpienie Alaina Sylvain, CEO SYLVAIN, który mówił na temat wysiłków, jakie muszą podjąć i podejmują marki, by utrzymać znaczenie w dzisiejszym świecie. W jaki sposób marki zapewniają sobie trwałe znaczenie, gdy zbiorowy interes kultury jest zawsze ulotny? Niekończący się cykl kultury głęboko wpływa na umysły konsumentów i zdolność marek do nawiązywania z nimi trwałego kontaktu. Czy rola marek w kulturze ma jeszcze szansę na zakotwiczenie w społecznej świadomości?
Alain Sylvain zauważył, że dotychczasowa siła marki wynikała z ich zdolności do dyktowania rytuałów. Dziś marki tracą swoje znaczenie. 67 procent ludzi nie wierzy reklamom. Ludzie nie są już emocjonalnie związanu z markami jak kiedyś.
Kierunek zmian, jakie aktualnie postępują widać chociażby w podejściu do designu. Unifikacja dotyka marek, brak im indywidualności w pościgu za utrzymaniem znaczenia w nowym świecie. Rzeczywistość dziś implikuje również niewiarygodną szybkość produkcji treści.
Co to znaczy dla marek? Starając się zachować znaczenie i utrzymać na rynku starają się znów zyskać dostęp do ludzkich emocji. – zauważył Sylvain.
Nostalgia. Saudaude. Euforia. Te pojęcia zyskują dziś znaczenie. Popularne i niezbędne staje się nawiązanie do emocji przy wykorzystaniu pozytywnych związków z przeszłością, by zyskać dostęp do ludzkich emocji. I tak, gwiazdy popkultury, politycy, wszyscy wykorzystują dziś siłę nostalgii – historii bez bagażu błędów przeszłości.
Marki starają się zatem zrobić to samo, wykorzystując siłę, narkotyczną wręcz, takich zjawisk jak: virtue, intrigue, awe, surprise (etyka, zainteresowanie, podziw, zaskoczenie).