Podczas drugiego dnia VII Europejskiego Kongresu Samorządów w Mikołajkach odbył się panel dyskusyjny „Lokalny produkt lokalnie niedostępny. Jak duże sieci handlowe zmieniają rynek małych miejscowości„.

Od wielu lat następuje spadek udziału rynkowego niezależnych sklepów oraz sklepów specjalizacyjnych, do czego przyczynia się wzrost konkurencji sklepów wielkopowierzchniowych. Wzrost obecności sieci handlowych, zarówno krajowych, ale przede wszystkim zagranicznych, dotyczy nie tylko dużych i średnich miast, ale coraz częściej małych miejscowości a nawet wsi. Wielu z właścicieli niezależnych sklepów, próbując pozostać na rynku, decyduje np. o dołączeniu do sieci franczyzowych. Jaki wpływ ten postępujący proces ma finalnie na rynek produktów i ich dostępność dla klientów?
Moderator:
Robert Gołaszewski – REDAKTOR NACZELNY BUSINESS MAGAZINE
Od 20 lat związany z mediami m.in. Dziennik Rzeczpospolita; Polskapresse; MotoBiznes. Autor wielu projektów biznesowych. Ekspert, prelegent w dziedzinie motoryzacji.
Paneliści:
Jarosław Derbin – DYREKTOR REGIONU LIDL SP. Z O.O. SP. K.
Z firmą Lidl związany od 2005 r., gdzie kolejno piastował stanowiska: Kierownika Rejonu, Kierownika ds. Sprzedaży i Dyrektora Regionu. Doświadczenie zawodowe zdobywał na terenie Polski i Niemiec. Obecnie zarządza 2 Biurami Sprzedaży, 110 sklepami, Centrum Dystrybucyjnym i ponad 2500 pracowników.
Stefan Krajewski – POSEŁ SEJM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Prezes Zarządu Wojewódzkiego PSL w Białymstoku. Z wykształcenia jest politologiem, ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe z polityki rolnej UE na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim. Zdobył także tytuł MBA.
Mariusz Jan Radło – KIEROWNIK W KATEDRZE GLOBALNYCH WSPÓŁZALEŻNOŚCI GOSPODARCZYCH SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE
Profesor SGH, kierownik Katedry Globalnych Współzależności Gospodarczych SGH.\r\nEkspert w dziedzinach: globalnych łańcuchów wartości, konkurencyjności gospodarek i przedsiębiorstw i polityki rozwoju. Partner zarządzający w spółce doradczo-analitycznej SEENDICO.
Ewa Danela Burdon – PREZES NORWESKO-POLSKA IZBA HANDLOWA
Na obecnym stanowisku od 2014 r.GM norweskiej firmy doradczej Perfect Connection. Międzynarodowy prelegent m.in. biznes międzykulturowy i human due-dilligance. Wykształcenie: 3 x wyższe magisterskie: Dziennikarstwo, Nauki Polityczne, Biznes Międzynarodowy i Zarządzanie Komunikacją.
