Home Aktualności Going from Startup to Scaleup in Europe – Bridging the Talent & Financing Gap – relacja z panelu dyskusyjnego MWC Barcelona 2022

Going from Startup to Scaleup in Europe – Bridging the Talent & Financing Gap – relacja z panelu dyskusyjnego MWC Barcelona 2022

Małopolska Innovation Rocket

Podczas drugiego dnia targów MWC Barcelona odbył się panel dyskusyjny: Going from Startup to Scaleup in Europe – Bridging the Talent & Financing Gap.

W ramach programu Economic Accelerator realizowany jest projekt Małopolska Innovation Rocket, który organizowany jest w latach 2021-2022 przez Fundację Instytut Studiów Wschodnich. W ramach projektu 3 firmy z województwa małopolskiego (First Byte, AMC TECH, InPhoCat) uczestniczą w wydarzeniu MWC oraz 4YFN w Barcelonie w Hiszpanii.

W ramach wydarzenia 4YFN, które poświęcone jest startupom i innowacyjnym firmom odbyła się rozmowa: Going from Startup to Scaleup in Europe – Bridging the Talent & Financing Gap.

Philippe Libault powiedział, że rynek IPO w Europie nie jest zbyt duży, a można nawet zaryzykować stwierdzenie, że prawie go nie ma. Należy przeciwdziałać takiej sytuacji, gdyż nie jest to dobre dla ekosystemu startupowego samemu w sobie.

Alexandre Prot z kolei zauważył, że w Europie nie ma zbyt dużo startupow, które oferują hardware. Większość to firmy, które oferują software. Ogromna część hardware jest sprowadzana z Chin, a rola Europy polega na tym, że zaczyna, niestety dopiero teraz wprowadzać rozwiązania zero waste.

Augustin Becquet powiedział, że francuski ekosystem startupowy rośnie nadal bardzo dynamicznie. Przejawem tego jest między innymi organizacja tego panelu dyskusyjengo przez La French Tech, w którym biorą udział prezesi czołowych startupow z Francji. Obecnie Francja podejmuje też intensywnie działania, aby integrować się z ekosystemami startupowymi w Niemczech i Hiszpanii.

Alexandre Prot powiedział, że bardzo ważne jest, aby od początku funkcjonowania firmy wprowadzić w DNA startupu, aby zespół był zdywersyfikowany. Druga kwestia jest tworzenie odpowiedniej kultury organizacji, która daje poczucie misji pracownikom.

Skip to content